Kijkje achter de schermen (deel 1)

Het werk van een online business manager en technisch VA wint aan bekendheid maar wat je nu eigenlijk doet is vaak nogal onduidelijk. Daarom leek het me leuk jullie mee te nemen in wat ik nu allemaal doe op een werkdag! 

Een typische werkdag voor mij begint rond 7 uur. Ik ontwaak rustig en ga lekker een stuk wandelen met mijn hond. Doordat we met de camper vaak in nieuwe dorpjes staan is dit rondje naast een vooruitblik op mijn dag ook een toeristische wandeling. Tijdens dit rondje bedenk ik wat ik die dag allemaal wil doen, welke taken nog op me liggen te wachten of denk ik na over nieuwe linkedin-posts. Maar vaak geniet ik gewoon van simpele dingen zoals de manier waarop mijn hond kan snuffelen aan elk nieuw grassprietje of haag, bewondering ik het uitzicht over de magische heuvels of de imposante bouwwerken uit de vorige eeuw. 

Na een ontbijt, bouw ik mijn kantoor op, dit eenvoudige kantoor bestaat uit een laptop, toetsenbord en muis en een 2e scherm (waar ik heel blij mee ben). Via 4G verbinding heb ik vaak een goede en veilige verbinding waar we ook staan. En dan kan mijn werkdag echt beginnen!

De grootste tool voor mijn online bedrijf is Asana. Een online planningstool waarmee je voor elke klant, idee of opdracht een taak kan aanmaken. Deze tool vertelt me precies welke acties er op me liggen te wachten, welke deadlines er zijn of welke uitgezette acties ik even moet checken. 

Voor klant 1 log ik in, bekijk de e-mail box, handel de inschrijvingen af voor trainingen en workshops. Daarna beantwoord ik vragen en werk de overzichten met aanmeldingen bij zodat we een goed actueel overzicht hebben over het vol lopen van de cursussen. Na het klaarzetten van facturen voor de aankomende training ga ik aan de slag met het uitzoeken van een ticketsysteem voor een event wat we aan het organiseren zijn. Ik verzamel alle informatie van mijn analyse in een email met daarin een advies die ik naar mijn klant stuur zodat ze een weloverwogen keuze kan maken over welke optie het beste geschikt is. Dan log ik voor deze klant uit. 

Wil je meer weten? Volg mijn berichten dan voor deel 2!